Is jouw bedrijf zo hard gegroeid dat je er met houtje-touwtje-oplossingen niet meer komt? Is er te veel werk voor het aantal mensen? Of loopt de manier van werken niet lekker (stress, gemiste deadlines)?
Moet je dan een tijdelijke kracht inhuren terwijl je naar een permanente oplossing zoekt? Of moet je eerst aan je bedrijf werken, maar heb je daar eigenlijk geen tijd voor? Het kan lastig zijn om te kiezen tussen tijdelijke versterking of advies van een expert. Zeker als je zo vaak hoort dat het achteraf niet echt hielp: de nieuwe medewerker die na de interimmer begon vertrekt weer, of het advies sloeg de plank mis en is in een lade verdwenen.
Ik geloof dat de sleutel erin ligt om deze twee rollen te combineren. Ik steek de handen uit de mouwen zodat de druk eraf is en ik de organisatie echt kan leren kennen. Vervolgens kan ik van binnenuit processen optimaliseren mét betrokkenheid van de medewerkers. Zonder saaie rapporten, maar stukje bij beetje op een manier die past.
Als interimmer waarbij ik een rol als projectmanager, coördinator, secretaris of managementondersteuner combineer met multidisciplinair organisatieadvies begeleid ik je om slim te organiseren mét aandacht voor de mens. Vanuit mijn expertise en ervaring in diverse functies en branches kunnen we het werk als totaalplaatje aanpakken (IT, processen, werkgewoontes en communicatie). Je team werkt weer vanuit een duidelijke focus: ze gebruiken systemen optimaal, informatie is goed vindbaar, ze nemen samen besluiten, en weten precies wie wat gaat doen (ook als je remote of asynchroon werkt). Als iemand er even niet is of vertrekt, blijft kennis geborgd en kun je samen door.
Wanneer een team ergens in vastloopt, help ik het werk op te pakken en leer daarmee de manier van werken snel kennen. Door de medewerkers te betrekken vinden we oplossingen die door hen ‘gedragen’ worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:
Door mijn ervaring in veel verschillende functies en branches kan ik me makkelijk snel inwerken in een complexe werkomgeving. Nadat we hebben bepaald hoe de ideale situatie eruit ziet ga ik aan de slag. Dit kan uiteenlopen van onderzoeken en formuleren van een advies tot uitvoering en ontzorging bij wat er moet gebeuren.
Zo kunnen jij en/of je team de organisatie van het werk naar een hoger niveau tillen – ook wanneer je er zelf geen tijd voor kunt of wilt maken.
Klik hier om contact op te nemen en de mogelijkheden te bespreken
Elke dag iets nieuws leren, kruisbestuiving opzoeken en een neiging om tegendraadse analyses te maken. Dat is wat ik het liefste doe. Generalist zijn betekent voor mij specialist zijn in de vaardigheid om veel vakgebieden voldoende te doorgronden om ze te verbinden.
Lees meer over mijn achtergrond om een idee te krijgen van de taken waar je me voor kunt inzetten, of plan een kennismaking in om te bespreken wat ik voor je kan betekenen.
Klik hier om contact op te nemen en de mogelijkheden te bespreken